Bestaat er een programma/app waarmee je een liedje in een andere toonhoogte kunt omzetten?

Ik hoor regelmatig dat dezelfde liedjes (vooral op youtube) soms in verschillende toonhoogte staan.
Ik zou graag ook de bron willen waar ik het kan downloaden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
27.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Audacity op de computer kan dat, is gewoon gratis.

Het beste antwoord

Daar kun je "Best Practice" voor gebruiken. Is gratis, in het Nederlands en nog geen 1 MB groot. Het werkt uitstekend, maar houd er wel rekening mee dat als je het met een MP3 file doet je een WAV file krijgt die 12 keer zo groot is. Maar daar is heel simpel weer een MP3 van te maken.

Hier wordt het beschreven:
http://www.akkoord.be/downloads/software_audio_midi.htm
En dit is de directe download. Even downloaden, en de EXE file starten om te installeren.
http://www.akkoord.be/software/Audio/BestPractice/bpsetup.exe

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar is de (zang)kwaliteit na de omzetting wel goed? Ik heb zojuist audicity gedownload en daar was de zangpartij niet heel super.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het zojuist nog even met een mp3 file geprobeerd en merk geen kwaliteitsverlies. Maar je begrijpt natuurlijk wel, dat als je gaat transponeren, het nooit mooier wordt. Het klinkt altijd iets onnatuurlijker. Als je een halve of hele toon naar boven of beneden transponeert, zul je nauwelijks iets merken, maar als je b.v. een gezongen liedje 7 halve tonen omhoog transponeert, dan gaat die zangeres natuurlijk wel "gillen" :-)
Maar dat snap je natuurlijk ook wel........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best Practice gebruikt ik ook om bepaalde liedjes op gitaar te kunnen meespelen die in een andere stemming staan, werkt altijd heel goed.

Andere antwoorden (5)

Audacity is een simpel programmatje hiervoor.
Een pluspuntje van audaciti is: het is gratis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Virtual dj
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meeste media players kennen deze optie ook wel en anders zijn voor desbetreffende media players vaak wel plugins te downloaden.
Zoek naar "pitch"
VU Player heeft hem standaard er in zitten.
(En is gratis)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
magix music studio is een prof opname programma die je via piratebay zo kunt pakken en dan via pitch control hoger of lager kunt zetten
Een andere prog is melodyne ook via dezelfde weg te verkrijgen
of je neemt cool edit pro ook via pirate bay
al deze 3 gebruik ik ook voor mijn muziek opnames
veel s6 met het pitchen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens MAGIX Samplitude. Download de probeerversie, bevalt het je, dan koop je het. Je kunt er nog veel meer leuke dingen mee doen. Hoewel het downloaden van muziek en films in NL legaal is, is het downloaden van software en games strikt verboden. Pas daar voor op!