Hoe werkt de samenwerking met David Guetta en de zangers?

David Guetta is DJ geen Songwriter dus hoe doen ze dat?
maakt hij eerst de beat en dan de artiest de tekst, of maken ze de muziek en tekst samen, of maakt de artiest eerst een demo en past David die dan aan...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Zo een samenwerking kan op verschillende manieren tot stand komen, maar meestal laat een artiest bij de manager/platenmaatschappij een verzoek achter om een plaat met Guetta of een andere dj/artiest op te nemen.
Vervolgens wordt er een beat gemaakt en wordt naar een van die artiesten gestuurd die er vervolgens een tekst bij schrijft.
Het komt uiteraard ook voor dat ze samen de studio in gaan om een plaat te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

David Guetta maakt een beat en zoekt hierbij een geschikte stem, laten we zeggen Rihanna. Hij stelt Rihanna voor om samen aan dat nummer te werken. Als Rihanna hier zin in heeft, dan maken ze samen het nummer. In de meeste gevallen gaat het op deze manier. Komt natuurlijk ook wel eens voor dat een artiest, David Guetta voorstelt om samen een nummer te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze bedenken eerst de tekst bijv. blij druk en dan bedenkt david een bijpassend melodie aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze nemen samples (opnames van bepaalde geluiden, woorden of zinnen) en daarna zetten ze daar muziek onder, zodanig dat het leuk klinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij maakt eerst de beat en dan kijkt hij wat hij er nog aan toe wil voegen en wie hem daar bij zou kunnen helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal vraagt David Guetta aan (bijv. Nicki Minaj) of hij/zij met hem wil samenwerken. Als dat het geval is, maken zij samen de beat, en een songwriter schrijft de lyrics.
Voor de meeste artiesten worden de songs geschreven, en niet zelf bedacht. Als artiesten de lyrics zelf schrijven zijn het meestal singer/songwriters. (Bijv. Bruno Mars, Ed Sheeran, Gavin Degraw etc.)