Muziek van de Gamma reclame?

Al heel lang probeer ik nu te achterhalen hoe dat muziekje heet wat nu in de Gamma reclame zit (tuinhuisje, uilskuiken). Het wordt ook veel door Disney gebruikt als muziekje bij zonsopgang.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.7K

Het beste antwoord

Morgenstimmung, van Edvard Grieg, uit de Peer Gynt Suite
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is Edvard Grieg - Peer Gynt - Morning Mood.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie geen reactie bij hippo... :-)
Het doet mij altijd denken aan de bijzetting van Koningin Juliana. Het werd gespeeld toen de kist werd bijgezet in de grafkelder in Delft en symboliseert de dag dat we weer zullen opstaan.

Het is Morgenstemning i ørkenen van Edvard Grieg, zie in de eerste bron vanaf minuut 18:20.

Morgenstemning i ørkenen (Nederlands: Ochtendstemming, maar vaak aangeduid met de Duitse titel Morgenstimmung) is een compositie van de Noorse componist Edvard Grieg, die deel uitmaakt van de suite nr. 1, op. 46 uit de muziek bij het toneelstuk Peer Gynt van de Noorse schrijver Henrik Ibsen.

Net als In de hal van de Bergkoning is Ochtendstemming één van Griegs bekendste werken en bevat het pentatonische elementen. Het beeldt een zonsopgang uit.

Toegevoegd na 39 seconden:
*tweede bron 18.20