Mag je youtube filmpjes downloaden, en vervolgens uploaden op je eigen kanaal?

Mag ik ze eventueel een beetje bewerken door er bijvoorbeeld achter te plakken dat ze van die en die personen zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

het zou mogen, maar waarom zou je dat willen doen?En als je filmpjes van iemand anders pakt zet hun naam er dan tenimste bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''Mag ik ze eventueel een beetje bewerken door er bijvoorbeeld achter te plakken dat ze van die en die personen zijn?''
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toevoeging: vraag het eerst anders aan die mensen van de video. als zij het goedkeuren mag je het gebruiken.
Nee, dan schend je het auteursrecht. Je mag video's alleen downloaden voor "eigen gebruik". Openbaar maken is niet toegestaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Zie bron ("Afgeleide werken")
12 jaar geleden
Je mag ze online zetten,
Maaaaaar.... Je moet wel toestemming hebben van de orginele poster