Als ik alle liedjes die er zijn zou downloaden op mijn PC.Hoeveel GB/TB zou ik dan kwijt zijn?

EN hoe lang zou ik bezig zijn om die te luisteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
5.1K

Het beste antwoord

Itunes heeft zo'n 11 miljoen tracks. Ik schat dat er minstens 9,1x zoveel liedjes te vinden zijn op deze aardbol. Dus dan kom je op 100 miljoen liedjes. Wil je 't in goede kwaliteit (192kbit/sec) MP3 downloaden, dan zit je op zo'n 400 miljoen GB. Oftewel 400.000TB, oftewel 400PB (PetaByte). Of zo'n 44PB voor alleen de Itunes-liedjes.

Toegevoegd na 6 minuten:
Afluisteren van alleen de Itunes-liedjes duurt zo'n 38,5 miljoen minuten. /60, /24, /365.24: da's zo'n 73 jaar muziek.

Toegevoegd na 31 minuten:
Als je de covers, remixes, cross-overs, reprises, acapella's, verschillende talen, en tracks die in basis gelijk zijn wegdenkt (zo heb ik 47 verschillende MP3's van 'Whigfield - Saturday Night', en heeft 'Golding Earring - Radar Love' zeker 350 versies): dan houdt je misschien 3 miljoen liedjes over in Itunes. Het duurt met een 20Mbit internetverbinding slechts 69 dagen om die te downloaden, als dat aan één stuk door zou kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoeveel minuten luisterplezier is dat? Aangezien 1 GB al goed is voor zo'n 12 uur muziek...

Andere antwoorden (4)

Langer dan al deze vragen over GTA IV / pc's / moederborden e.a. dingen te beantwoorden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jas;

Ik weet niet hoeveel liedjes er in totaal te downloaden zijn, maar mijn iTunes-library bevat ruim 4000 titels, is zo'n 16Gb groot en dat kost je ongeveer dertien dagen om alles af te luisteren. Misschien geeft dat je een idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken iemand die alle LP's en CD's uit de top 100 van de afgelopen 20 jaar heeft en dat gebruikt ongeveer 2 terabyte. Hoe lang het duurt om af te spelen weet ik niet, maar je kunt makkelijk lopend de wereld rond zonder één keer hetzelfde nummer te horen.
14 jaar geleden
Een oud collega van mij heeft mij ooit eens vertelt dat hij een 1.4 TB schijf vol had met mp3'tjes. Als je nagaat dat er zo'n 250 mp3'tjes in 1 GB passen. En ieder liedje gemiddeld 3 minuten duurt. Dan heb je voor 1 GB muziek al 12 1/2 uur nodig. En dan heb je bij 1 TB 12.850 uur muziek. En dit is dan weer genoeg voor de komende 35 á 36 jaar non-stop muziek. En dan plaats ik hier mijn vraagtekens, of je dit überhaupt red. Aangezien je dan echter het grootste gedeelte hebt wat aan muziek beschikbaar is. Even los van het feit, of je de tijd hebt om dit allemaal op een 1.4 TB schijf te zetten...

Toegevoegd na 8 minuten:
O ja...

Wiskunde was niet mijn meest favoriete vak...