hoe maak je een radiowebsite?

Ik wil graag weten hoe je een radiowebsite wil maken.
Hoe kan je dat maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Antwoorden (4)

Je maakt een gewone website en zet daar een web player op.
12 jaar geleden
Je gaat naar de site van flatcast (even googlen) en je meld je aan! Je leest de instructies en voor je het weet heb je je eigen online zender!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel heb je drie programma's nodig op je computer: Winamp, de SHOUTcast plug-in, en de SHOUTcast server.
Ga hier dus mee aan de slag.

Zorg dat je een beetje snelle computer hebt, het liefst een andere die je alleen hiervoor kunt gebruiken

Naast Winamp en de DSP plug-in is een plaats nodig waar de muziek naar verzonden wordt en waarop luisteraars kunnen inloggen om te luisteren. Hiervoor installeer je het serverprogramma, zodat je via je eigen computer en verbinding muziek kunt uitzenden en luisteraars kunt ontvangen. Heb je een erg succesvolle radiozender kun je overwegen een server bij derden te huren, zodat je jouw internetverbinding alleen gebruikt voor het uitzenden van muziek naar de server toe. De verbindingsomgeving van de server is dan van toepassing op de luisteraars, zodat je meer luisteraars en/of een betere kwaliteit geluid kunt aanbieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou,. als je echt je eigen website wilt gaan maken, zul je toch echt met codes moet gaan werken. Ik weet er zelf niks van.

Ik weet wel een website die gratis voor je uitzend.
http://www.livestream.com/
Is een beetje moeilijk in het begin, maar uiteindelijk snap je het wel. =)