Hoe komt het dat iemand de ene soort muziek niet mooi vindt, en een andere soort wel?

hoe word dat bepaald?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Persoonlijke voorkeur en herinnering van eerdere muziek in je jonge jaren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat: Smaken verschillen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, smaken verschillen.
Maar bij mij ligt het er ook aan hoe ik me voel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben trots op Nederlands talig. En voor de rest alles tussen van house tot en met strause...

Het zal allemaal een kwestie van smaak zijn...

En het hangt natuurlijk een beetje van mijn stemming af. Want wil soms ook lekker van me af schreeuwen met muziek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
muziek geeft emoties weer ,wat bij de ene emoties oproept hoeft bij de ander weer geen emoties op te roepen.je betrekt muziek wel eens in situaties waar je in zit .Verliefdheid ,rouwverwerking,vrolijk gestemd .Soms krijg je kippenvel van een bepaalt soort muziek terwijl de ander dat weer niet heeft.De ene persoon kan huilen om muziek,terwijl de ander er niks mee heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De één houdt van de moeder en de ander van de dochter en sommigen van allebei! M.a.w. smaken verschillen nu eenmaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze snap ik niet helemaal hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat het een bekende uitdrukking was.
In een huis met alleen Strauss en Beethoven viel ik als kleuter op die ene (blues)plaat van Paul Robeson.
Het is me nog een raadsel, maar waarschijnlijk heb ik toen toch al een link gelegd met de persoon die hem had gegeven en de persoon en de plaat in mijn hart gesloten, bewust wist ik niet dat ze verband met elkaar hadden.
In ieder geval hou ik nog van blues.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er een grote invloed is van andere mensen en ook herinneringen die je met bepaalde muziek hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of herinneringen hier een deel van uitmaken. Ik denk dat het gewoon echt "in je zit".
Toen ik jong was dacht ik altijd dat ik gewoon niet van muziek hield, totdat ik een keer op woensdagavond de tv aanzette en tijdens het zappen "on the rox" tegen kwam op The Box; ik had nog nooit zoiets gehoord, maar vond het meteen geweldig en heb sindsdien mn muzieksmaak echt richting het hardere ontwikkeld.