Wie weet hoe het komt dat ik geen radioprogramma's kan terug luisteren?

Hallo,

Ik heb Explorer 9,Windows 7, Microsoft Silverlight en ADSL en het lukt me maar niet om een radioprogramma terug te luisteren.

Probeerde al van alles. Niets lukt.

Wie kan mij helpen?

Hartelijk dank!

Groetjes,

Marga.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (1)

Zal ik maar een poging doen? Geen idee wat je allemaal al geprobeerd hebt, dus misschien heb je hetzelfde al 20 keer gedaan.

Je hebt dus Silverlight, ADSL en vast ook wel Windows Media Player op je pc staan.
Sinds kort is er een nieuwe versie (5) van Silverlight uit; kijk even of die al op je pc staat:
http://www.microsoft.com/silverlight/

Ga dan naar de website:
http://www.radio1.nl/terugluisteren
en klik bovenin de kalender op een datum.
Alle radioprogramma's van die dag verschijnen nu onder "Programmastreams". De vetgedrukte uitzendingen kun je terugluisteren, de andere niet.
Klik op een datum,waarna er een nieuw scherm verschijnt. Afhankelijk van je veiligheidsinstellingen wordt onderin dat tweede scherm gevraagd of je toestemming wilt geven voor het installeren van een invoegtoepassing. Klik op Toestaan.

Vervolgens klik je bovenin dat nieuwe scherm op Instellingen (zie afbeelding 1). Daar kun je aanvinken of je de uitzendingen met Silverlight Player of Windows Media Player wilt beluisteren. Probeer eerst Silverlight maar eens.
Verder vink je aan dat je een snelle internetverbinding hebt. Daarna klik je (HEEL BELANGRIJK!) op Sla op.

Als het goed is krijg je nu de Silverlight Player in beeld (zie afbeelding 2). Pas toen de hele balk van de player donkergrijs was gekleurd, begon op mijn pc het geluid. Even wachten dus.

Lukt het niet, probeer dan hetzelfde nog eens met "Windows Media Player" aangevinkt.
Zo zou het toch echt moeten werken...

Succes!
Plaatje bij antwoord