Welk genre is de muziek van Erik Satie? zie bron en uitleg

Het gaat me met name om zeg maar de rustige pianomuziek van Satie en of ik meer in dat genre zou kunnen vinden

Toegevoegd na 18 minuten:
Het is me duidelijk dat het klassieke muziek is maar welke stroming? Satie heeft blijkbaar veel muziek gecomponeerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.8K

Het beste antwoord

satie is simpele en minimalistische " klassieke" muziek. door velen verguisd als te simpel en teveel verherhaling.
door veel anderen daarom juist geprezen

satie zijn muziek word getypeerd als

Avant-garde

http://nl.wikipedia.org/wiki/Avant-garde

Repetitive music

http://en.wikipedia.org/wiki/Repetitive_music

Minimal art

http://nl.wikipedia.org/wiki/Minimal_art
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat is klassieke muziek, maar dit antwoord zal wel onvoldoende gemotiveerd zijn en weer worden verwijderd
Grrrr...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn muziek valt onder klassiek. Zie de tweede bron voor soortgelijke muzikanten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Satie leefde rond 1900 en dat is een wat diffuse periode in de klassieke muziek. Er gebeurde van alles en veel componisten probeerden daarin hun eigen weg te gaan.
De muziek van Satie wordt wel 'esoterisch' genoemd.
Dat is niet een genre, maar meer een omschrijving van zijn muziek. Die omschrijving past ook op de door jou genoemde compositie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Of ook wel op z'n Engels "ambient".
Volgens mij valt dit gewoon onder minimalistische pianomuziek, of in elk geval richting een voorloper daarvan de impressionistische piano muziek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Impressionisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Impressionisme / avant garde