Waarom zendt Omrop Fryslân actualiteitenprogramma's in het Fries uit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Omdat het een regionale zender is die dus Friese programma's uitzendt.
12 jaar geleden
Omdat Omrop Fryslân graag in haar eigen taal uitzendt en er vanuit gaat dat de mensen die naar de zender kijken Fries verstaan/spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen vinden het erg belangrijk dat hun taal niet uitsterft. Ook het fries wordt steeds minder gesproken en zij vinden het leuk (omdat nog steeds wel veel mensen in friesland fries kunnen) alles in het fries uit te zenden. Het had ook geen fries kunnen zijn, maar op deze manier word alles inderdaad steeds minder in het fries gedaan in friesland en zullen mensen de taal op ten duur ook niet meer aan hun kinderen gaan leren, dus zal de taal uitsterven :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft tog niet? Friesland afzagen en in de wegduwen dat is de beste oplossing.