Kan iemand mij goed uitleggen hoe autotune werkt?

Hallo,

Ik heb zelf antares autotune 6. Ik heb de volledige versie maar elke keer als ik die youtube filmpjes bekijk en de autotune zo instel dan werkt het toch niet zo mooi als je soms hoort.

Kan iemand mij goed uitleggen hoe ik het in moet stellen en hoe ik erachter kan komen in welke key ik inzing. Ik weet het het zal waarschijnlijk even tijd kosten om het goed uit te leggen maar je doet mij een groot plezier.

Zijn er eventueel nog andere programma's nodig om het zo mooi ofwel 'smooth' te laten klinken?

Alvast erg bedankt!

Gr jeffrey

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Zoals je waarschijnlijk al weet, pakt autotune de key die het meest dichtbij ligt en zet 't op de "juiste" plaats. Dit is de standaard instelling. Ook kun je zelf keuzes maken in welk veld het programma jou stem moet plaatsen. Zo kun je heel beperkt werken en een robot stem creeren of heel breed en bijna niks merken ervan. Bij veel software kun je zien waar je inzingt wanneer je t opneemt en dan bewerkt. Daarna alsnog de toon verhogen of verlagen en zo je gewenste resultaat krijgen. S' werelds beste en meest revolutionaire AutoTune is 'Melodyne" kost zo'n 200-400.- maar dan heb je ook wat! Hiermee kun je ook gemasterde tracks weer uit elkaar halen en bijvoorbeeld de beat eruit halen, of de vocal tunen. Een aanrader! Succes ermee!