Hoe maakt avicii zijn liedjes?

Ik vraag me af hoe avicii zijn liedjes maakt. Het zijn namelijk geweldige nummers.

Is het moeilijk? En als je nog meer info hebt, graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.2K

Het beste antwoord

Avicii maakt zijn nummers met het programma FL Studio en om dit aardig onder de knie te krijgen moet je oefenen, oefenen en oefenen. Een beetje muzikaliteit en weet hebben van sound engineering is ook noodzakelijk.

Verder doet Avicii heel veel aan sampling. Bestaande/onbekende muziekstukken steekt hij in een nieuw jasje zodat het past bij wat de mensen nu willen horen. Tot nu toe lukt dat aardig ;)

Hier wat voorbeelden: http://www.whosampled.com/artist/Avicii/

Sample gebruikt in zijn eerste hit ''Bromance'':
http://www.youtube.com/watch?v=J43u0kJq1dU

Hopelijk heb je hier wat aan!
Kijk ook eens op het forum van Laidback Luke, erg educatief forum over elektronische muziek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt voor je antwoord en informatie!

Andere antwoorden (3)

Avicii is één van de artiestennamen van Tim Bergling. Je schrijft de naam dus zoals alle namen met een hoofdletter. Hij is bijvoorbeeld ook bekend als Tom Hangs en Tim Berg. Deze sympathieke Zweed verkreeg wereldfaam met zijn megahit "Bromance" in 2010. Hij maakt een heel scala aan remixen, (voornamelijk) techhouse klappers voor het grote publiek. Van die nummers waar men op grote feesten en festivals van uit hun dak gaat. Het geheim daarvan zal hij niet openbaren, net als bijvoorbeeld Pierre Kartner niet gaat uitleggen hoe je een smartlaphit produceert...
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, maar hoe maakt hij deze liedjes?
Dan bedoel ik de technische kant.
Neem van mij aan dat bijna elke artiest/producer werkt met ProTools
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fl studio 10 moet je maar eens naar kijken vilgens mij werken dj's daar mee