Hoi, hoe leer ik mondharmonica spelen?

Hoi, ik heb een mondharmonica gevonden, hij is gestemd in de C, ik heb nog nooit een blaasinstrument gespeeld, maar nu wil ik het toch eens een proberen, kan iemand mij bijvoorbeeld het intro van The River - Bruce Springsteen leren, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
is het niet vies om met een GEVONDEN mondharmonica te gaan spelen? je weet nooit wat er mee gebeurt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
This one time at band camp....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek eens op you tube, staan wel filmpjes op hoe je moet spelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@miran997 ik heb deze mondharmonica gewoon bij ons in de kast gevonden, en envetjes goed schoon gemaakt hoor!

Het beste antwoord

Dat stuk uit The River is echt niet makkelijk. Probeer eerst een beginnerscursus. De blues-techniek is wat je in de meeste popsongs hoort. Het wordt ook wel 2nd position of cross harp genoemd. Misschien dat die termen wat helpen bij het googelen.

Met een C-harmonica kun je alleen liedjes in de toonsoort C blazen of in G-blues. Een volledig set bestaat uit 12 harmonica's, eentje voor iedere toonsoort.

Toegevoegd na 2 minuten:
De eerste les: afwisselend blazen en zuigen, niet alleen blazen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Je kan op mondharmonica lessen gaan(voor alle instrumenten kan je muziekles krijgen). Het is misschien wel even zoeken waar ze dit bij jou in de buurt geven, want het word maar weinig gegeven.