Hoe kan het dat sommige albums in iTunes gesplist zijn?

Dit terwijl ALLE velden in de info van de tracks hetzelfde zijn, en iTunes het album fysiek in dezelfde folder op schijf bewaard.

Het is me dus bekend dat wanneer er een kleine onregelmatigheid is in b.v. de naam van het album of de artiest dit kan gebeuren.

Ik ben op zoek naar de ogenschijnlijk verborgen oorzaak.
Wie geeft me het "oh ja!" gevoel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Een van de instellingen (alle nrs selecteren en dan INFO) is 'aaneensluitend album'. Zet dat op ja en Itunes herkent het als één album. Dit gebeurd vaker bij albums met meerdere artiesten. Itunes ziet dat niet als één album, ook niet o.b.v. de logica dat het in één folder staat.

Toegevoegd na 1 minuut:
He bah, gebeurt met een T natuurlijk. Please forgive me.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor de tip, die zal ik zeker onthouden! Het mocht niet baten en ik kreeg even de ingeving om maar de tracks van album even te copieren naar een andere locatie op harde schijf. Toen het album geheel gewist uit iTunes en opnieuw de tracks in iTunes gesleept (heb de opties Werk 'iTunes Media' bij en Kopiëer bestanden naar 'iTunes Media' aanstaan). De botte bijl methode, maar 't werkt wel. Nu als 1 album...