Is het nummer Mauro Picotto - Komodo een trancetrack?

Welk genre?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit stond er op wikipedia: na de millenniumwisseling is hij langzamerhand steeds meer van trance overgegaan op techno. Hij draait nu eigenlijk alleen nog techno Bronnen:
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Mauro_Picotto

Antwoorden (1)

Mauro Picotto is, zoals de eerste comment al zegt tegenwoordig weer een gewaardeerd techno-DJ waarin je niets meer herkent van zijn originele trance-sound.
:)
Hoewel Komodo ook wel weer leuke jeugdherinneringen oproept.
Maar je vraag: Als je het mij vraagt is Komodo een typisch trance nummer, uit een tijd dat die genre's zich nog makkelijker lieten indelen.
Het heeft een melodielijn die met bombastische synthesizer akkoorden wordt begeleid.
Het ritme is een pompende vierkwartsmaat die niet de intentie heeft om ergens 'funky' te klinken.
Er komen geen segmenten in voor waar de percussie de hoofdrol speelt.
Alle geluiden komen uit de synthesizer (geen akkoestische geluidjes) en dan met name zaagtandige strings. (typisch trance-geluid)
Groots en melo-dramatisch klinken lijkt het doel.
Ik hoop dat dat allemaal niet te negatief klinkt, want zo bedoel ik het niet. Ik probeer wat standaard kenmerken van die ouderwetse trance te vatten.
Ik denk dat het indertijd onder het kopje progressive viel, maar progressief betekent zoveel als 'vernieuwend' dus dat klinkt vandaag de dag per definitie anders.