Ik heb voorbeelden van Relipop nodig voor mijn PWS, het gaat over Relipop tussen 1940 tot nu. Ik vind alleen van 2001 tot 2008?

Ik heb informatie gezocht over Relipop en op wikipedia staat dat het op de helft van de jaren 70 ontstaan is. Is er echt geen relipop uitgebracht tijdens de 2de wereldoorlog ?
Tot nu toe heb ik bijvoorbeeld Chris Tomlin die Relipop heeft uitgebracht van 2001 tot en met 2008.

Als iemand Relipop kent vóór 1960 dan hoor (nou ja zie op GV) ik het graag,

graag voorbeelden!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

mijn favoriete voorbeeld: vengeance rising

the new positivoos mogen ook niet ongenoemd blijven

http://www.youtube.com/watch?v=-RrPLJOgbFc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor zover ik weet is Relipop begonnen met Opwekking. Daarvoor werden bij "gelegenheden" alleen psalmen en gezangen gezongen.
Volgens Wikipedia bestond daarvoor nog wel de bundels Johannes de Heer en Glorieklokken, maar of je dat Relipop kunt noemen? Opwekking lijkt meer daar op.

Daarnaast heb je Gospel, maar ik weet niet of Gospel in de oorspronkelijke vorm (uitgevonden door slavenarbeiders in Amerika) Relipop is. Dat bestond al wel veel langer.

Succes met je profielwerkstuk, ik zit nu ook in die periode!