wie kent het kinderliedje" Hansje, het hippe musje" ?

Mijn reeds 30 jaar geleden veel te vroeg overleden vrouw zong dit regeltje af en toe wat plagerig en ik zou zo graag de volledige tekst weten. Wie, o wie ?

Toegevoegd na 6 dagen:
Gerrie was destijds leidster van de "Kabouters" in de parochie van Sint Lambertus, wat toen een heel bloeiende parochiegemeenschap was (rond de jaren 1950-1960) in de stad Maastricht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas, ik heb er sinds vorige week naar gezocht maar kan het nergens vinden.

Antwoorden (3)

Zou het kunnen dat het haar eigen interpretatie was van een ander kinderliedje / versje?

Hansje Knipperdolletje
Die zat laatst aan de dijk
Hij krabde daar zijn bolletje
Zijn mutsje viel in 't slijk
Hansje wil jij je mutsje verkopen
Nee zus, malle zus
Wie verkoopt er nou zijn muts

OF
Hansje pansje kevertje.

Of:
Hansje Sjokken, trek hem aan zijn rokken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Nee hoor, het was een bestaand lied want er zoeken meer mensen naar. Zie bijvoorbeeld http://www.reunieobsdehoeksteen.nl/index.asp?p=8&u=172. Het werd blijkbaar zo'n veertig à vijftig jaar geleden op de lagere school gezongen.
Amadea
12 jaar geleden
Ik zie dat iemand een minduim geplaatst heeft, voor de duidelijkheid meld ik even dat die niet van mij komt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
momopoyolo moet ik teleurstellen. dit zijn de liedjes zeker niet ! Maar het is goed bedoeld en navenant gewaardeerd.
Ik ken het nog wel! We leerden het tijdens muziekles op de basisschool. Was volgens mij onderdeel van een lesprogramma met muziek. De liedjes werden op singles afgespeeld. In mijn herinnering heette het Hansie, het hippe mussie. De melodie en muziek kan ik nog helemaal terughalen, maar de tekst nauwelijks. Alleen dit van het refrein:
Zo is Hansje, het hipppe musje
Piepiepie-pietertietoe
(2x)
(...)
En dan komen alle meeuwen en alle kraaien naar hem toe
en ze lachen en ze zingen en ze roepen: piepietertoe
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankzij de informatie in het vorige antwoord heb ik het liedje kunnen vinden! De titel is "Het hippe musje" en de auteurs ervan zijn Thera Coppens en Hans Peters Jr.

Zie voor de tekst en de muziek http://musiclessons.nl/diverse_songs/het_hippe_musje.jpg

Mijn broertje heeft een hamster, mijn zusje heeft een vis
Maar ik ben blij met Hansje en weet jij wie dat is?
Het is een hippe vogel met bellen aan zijn staart
en als je vraagt: "Hoe heet je?" dan pakt hij zijn gitaar.

refrein:
Zo is Hansje, het hippe musje, hip hip die pie-tie-pie poe.
Zo is Hansje, die hippe vogel, hip hip die pie-tie-pie poe
en dan komen alle duiven, alle kraaien naar hem toe
en ze klappen in hun vleugels en ze roepen: "Pie-tie-pie poe!".

Mijn nichtje heeft een hondje, mijn neefje heeft een kat
Maar Hansje is de hipste, de hipste van de stad.
Hij is zo dol op liedjes, op pop en soul en beat
en als je zegt: "Toe, zing eens" dan hoor je weer dat lied:

refrein

Mijn vriendje heeft een aapje, mijn tante een parkiet,
maar Hansje moet steeds lachen zodra hij ze maar ziet.
Hij zegt: "Ze zijn wel aardig, maar hebben niet veel pit,
geef mij een lekker ritme, dat houdt een vogel fit".
Amadea