Wat betekent "The song is pitched" ?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik plaatste bij een liedje op youtube: 'Too bad the song is only 2:48' , want het is een leuk liedje maar zo kort. En de uploader van die video stuurt terug: 'That's because the song is pitched'

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Nee, de pitch is een verhoging of verlaging van de toon door de snelheid van het nummer te manipuleren. In dit geval begrijp ik dat het nummer korter is dan het origineel en dus wordt hij sneller en hoger afgespeeld. Met een smurfen stemmetje zeg maar in het extreme geval. Op platenspelers had je die functie vroeger ook. Dat was handig als je zelf mee wilde spelen op je gitaar. Dan hoef je niet speciaal je gitaar te stemmen op de plaat. Maar stem je de plaat op je gitaar door het nummer iets sneller (pitch +) of langzamer (pitch -) te draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het liedje is overdreven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overdreven wat? Google translate?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee volgend Van Dale E-N betekent to pitch oa overdrijven.
gvrox
12 jaar geleden
En een logisch gevolg van overdrijven is dat een liedje er korter van wordt ? Lijkt me niet...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had de vraag beantwoord VOOR de toevoeging van de vragensteller!
gvrox
12 jaar geleden
Ah, excuus, dat had ik niet gezien. Maar hoe dan ook is het een rare vertaling, staat er in het woordenboek nog een voorbeeld bij ?
waarschijnlijk dat het liedje versnelt of vertraagd is waardoor het liedje hoger of juist een lagere toon hoogte krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit hier betekent: het liedje is overgenomen (gejat) van bijv YouTube.

http://www.google.com/support/forum/p/youtube/thread?tid=61068b11ab6c3cb6&hl=en

Toegevoegd na 2 minuten:
dus een "nette" manier. Je zegt dat het niet van jezelf is maar ook niet van wie het oorspronkelijk wel is; je omzeilt dan de auteursrechten zonder echt heel fout te zijn.

Toegevoegd na 1 uur:
oke, dan is het liedje idd versneld afgespeeld.