Ik heb ca. 20 maanden geleden sennheiser HD435 koptelefoon gekocht. Nu is kabel kapot en sennheiser vergoedt niets.Waar kan ik een nieuwe kabel kopen?

Na slechts 20 maanden gebruik is de kabel van mijn 60 euro kostende Sennheiser HD435 al kapot. Nu kost een nieuwe kabel 15 euro op sennheiser-site (ex. verzendkosten). Sennheiser vergoedt niets--> SLECHTE SERVICE, dus ik moet een nieuwe kabel hebben. Weet iemand waar je deze kabels goedkoop kunt krijgen? P.S. KOOP GEEN SENNHEISER HD435 WANT DE KABELS GAAN SNEL KAPOT. IK ZOU ME ZOWIESO AFVRAGEN VOOR DIEGENEN DIE EEN SENNHEISER WILLEN KOPEN OF DIT DE JUISTE KEUZE IS AANGEZIEN HET EEN BELABBERDE SERVICE IS BIJ SENNHEISER!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Over het algemeen heb je over producten die je in een winkel koopt 1 jaar fabrieksgarantie. Echter staat er ook in de wet het volgende opgenomen (niet exact, dit voorval heeft een kennis van mij gehad en heeft hij gewonnen):

Indien je een product koopt mag je uit gaan van een verwachtte levensduur.

Neem bijvoorbeeld een keuken. Hiervan mag men ervan uitgaan dat deze zeker 10 jaar goed blijft. Degene die deze keuken had gekocht, had na 4 jaar last van bobbelvorming door vocht op de keukendeuren (meer voorkomend probleem). Hij heeft het volgende gedaan:

Hij belde op naar de leverancier: I
- Ik verwacht dat het 10 jaar mee gaat (dit staat per soort product vast).
- Het is na 4 jaar kapot.
- Ik heb dus nog 60% tegoed.
- Ik wil het gemaakt hebben.
- Ik betaal 40% van de kosten, jullie 60%.

Hier is de keukenleverancier mee akkoord gegaan, en niet zo raar ook aangezien dit vast staat in de (europese) wetgeving.

Hoe deze regel exact in elkaar zit en hoeveel de verwachtte levensduur van een koptelefoon (3 jaar ofzo?) is weet ik niet, maar het schijnt dat je hier gewoon recht op hebt!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed

Andere antwoorden (1)

Zo te horen betreft het een kabelbreuk. Deze kunnen NOOIT na 20 maanden komen door een fabrieksfout.
Binnen de "normale" (door het merk vastgestelde) garantieperiode van 1 jaar is sennheiser vaak zelfs bereid je gewoon een nieuwe te sturen. Zelfs al zijn ze dat niet verplicht.
Een kabelbreuk ontstaat doordat mensen de kabel forceren in een bepaalde positie. Of het gewoon in de broekzak proppen.

Dit heb ik vaak genoeg gezien toen ik in een elektronicawinkel werkte.

Toegevoegd na 1 minuut:
Slechte service is trouwens niet van toepassing voor Sennheiser..

Eerder goede kwaliteit en een coulante service voor een prima prijsje.

Misschien vindt je mijn antwoord niet leuk maar zo zit het helaas wel in elkaar..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd mooi antwoord een +