Waar kan ik bootlegs van Prince vinden? Een meer algemene vraag: hoe komen bootlegs tot stand en zijn ze wel legaal?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1K

Het beste antwoord

Een bootleg is een opname van een concert of oefensessie die niet officieel is uitgegeven. Vaak willen artiesten dit niet, omdat anders 'fans' liever een opname willen dan naar het concert te gaan of een cd te kopen. Soms worden bootlegs ook verkocht, dit mag niet. Wel mogen ze geruild worden. Denk hierbij aan een bootleg voor een andere bootleg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door wie wordt dat dan opgenomen? Door de artiest zelf of door de fans? Ik kan me moeilijk voorstellen dat fans dit (kunnen) doen, want om kwaliteit te hebben, heb je waarschijnlijk een boel opname-apparatuur nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit doen in het algemeen de bezoekers van het concert. Met een simpele microfoon kan het vaak al, al is het geluid wel een stuk minder. Vroeger (jaren 60-90) hadden fans een recorder bij zich die goed was, maar nu worden vooral veel opnames gemaakt met mobieltjes (en die gewoon een veel slechtere geluidskwaliteit hebben). Daarom zul je van bands en artiesten van nu een stuk minder bootlegs vinden. Als je het hebt over Prince, denk ik dat je wel veel bootlegs zult vinden op internet. Het gaat om het netwerken, zoveel mogelijk mensen kennen die er iets mee te maken hebben en zo een beetje bekend in dat wereldje worden.