Welke muziekstijlen zong Tina Turner?

Ik maak een werkstuk over Tina Turner en ga ook iets op schrijven over haar muziekstijlen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Antwoorden (3)

soul en later rock
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soul, R&B, Pop, Pop-Rock.

Aanvankelijk soul (samen met Ike), ze hebben samen ook songs gemaakt die gelden als vroege R&B, later is ze zich meer gaan toeleggen op pop en ze heeft ook diverse nummers gemaakt die onder de noemer pop-rock vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is ook een film over haar leven gemaakt.
Ze heeft ook in diverse films (o.a. Mad Max) gespeeld.
Verder heeft ze meerdere duetten gedaan met bijv. David Bowie.
Op haar 42e heeft ze haar come-back gemaakt nadat ze eindelijk van Ike Turner was gescheiden. Die mishandelde haar regelmatig en bedreigde haar met de dood.
Ze heeft bij de scheiding alleen haar artiestennaam gehouden. Zij was eigenlijk het grote creatieve talent van hen twee. (Volgens de film dan.
Op dat moment moest ze dus weer gaan optreden om in haar inkomen te kunnen voorzien. Dat was zo ergens rond 1984. Toen had ze in Nederland weer een hit en een succesvol album "Private Dancer."

Toegevoegd na 7 minuten:
Exacte datum van haar come-back in Amerika die kan ik niet. Een remake van het nummer "Lets Stay Together" van Al Green (70th) was in elk geval het eerste nummer van dat album "Private Dancer" wat in mijn geheugen is blijven hangen. Ze doet echt heel veel verschillende stijlen.
Ze heeft ook de titelsong gedaan van een James Bond film Goldeneye.