Heeft tante Julia uit het gelijknamige liedje van Boudewijn de Groot echt bestaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Het beste antwoord

Nee, het idee van Tante Julia is ontstaan door een interview met Johnny van Doorn (Johnny the Selfkicker) dat Lennaert Nijgh op tv zag en waarin hij vertelde over zijn tante die hem op verjaardagsfeestjes altijd vroeg piano te spelen. Dat vond Johnny op den duur niet zo leuk meer. Die tante heette overigens niet Julia, maar Emily.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.boudewijndegroot.nl/bdgzef.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ík heb Boudewijn inderdaad ooit horen vertellen dat hij een tante had die, achter hem staand, zich over hem heenboog en dan de borsten op hem 'neerlegde'. Dat vond hij onprettig!
Of ze tante Julia heette weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij vertelde het een keer in een interview
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het was een tante in Haarlem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een tante Julia... en dat met die borsten komt me ook bekend voor...
Boudewijn de Groot woonde in zijn jeugd enige tijd (tot zijn zevende) bij een tante. Gezien de tekst van het lied zou het over die tante kunnen gaan.

Toegevoegd na 8 minuten:
Overigens zou de moeder waarover hij zingt dan de tweede vrouw van zijn vader zijn. In dat geval woont hij al niet meer bij zijn tante, en kan zij zich logischerwijs "verbazen" over dat hij alweer veel ouder is geworden.

Toegevoegd na 18 minuten:
Overigens heette die tante (volgens radio2) niet Julia, maar Alie.

Toegevoegd na 22 uur:
Overigens zeg wel erg vaak "overigens"...

Toegevoegd na 22 uur:
En Toet heeft trouwens gelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens een verhaal dat B d G ooit eens vertelde had hij dat idd!Of dat van die borsten ook waar was,weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...maar het was toch een tante van tekstdichter Lennard Nijgh ?