Bestaan er bekende CD's of nummers die vanuit het nederlands vertaalt of gecoverd zijn in het duits?

Bijvoorbeeld Jan Smit die in Duitsland ook bekend is. Zijn daar nummers van nagesynchroniseerd in het Duits? Hetzelfde geldt eigenlijk voor Engelse nummer die naar het Duits zijn vertaald. Wie kent iets!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (6)

Heintje - Mama
Jacques Herb - Manuela
Vader Abraham - Het smurfenlied
Vader Abraham - Kleine cafe aan de haven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Linda de mol - Beethoven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De jeugd van tegenwoordig met watskeburt. - watskepassiert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het klein orkest: over de muur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kleine café aan de haven, van Pierre Kartner (Vader Abraham), was als "Die Kleine Kneipe" een hit in Duitsland.
Bij Jan(tje) Smit zijn omgekeerde gevallen: Duitse liedjes die hij in het Nederlands coverde. Bijvoorbeeld 'Ik zing dit lied voor jou alleen' was oorspronkelijk Ich zeige mir dein Paradies. Maar Jantje zong zijn Nederlandse versie ook weer in het Duits als "Ich sing das Lied fur dich allein".
Amadea
12 jaar geleden
The Beatles hebben ook She Loves You en I Want to Hold Your Hand, hun eigen nummers, vertaald in het Duits, respectievelijk Sie Leibt dich en Komm, Gib Mir Deine Hand.