Hoe heet dat kleine gitaartje bij You and Me van Milow?

Op 2:17 op http://www.youtube.com/watch?v=b7GhrUaNDAI&feature=youtu.be heeft hij die vast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ukelele?

Het beste antwoord

Volgens mij is dat een ukelele

De ukelele is een snaarinstrument behorend tot de getokkelde Luitachtigen, onderverdeeld in de gitaarfamilie. Een ukelele heeft over het algemeen vier nylon snaren. De stemming is verwant aan die van de gitaar; de verhoudingen zijn gelijk aan de hoogste vier snaren van de gitaar, maar de bovenste snaar is een octaaf hoger gestemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Dat is "gewoon" een klein gitaartje of misschien een reisgitaar. Geen ukelele want die is nog kleiner en heeft doorgaans 4 snaren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zoals je kunt zien op het filmpje heeft de gitaar zes stemschroeven, dus ook zes snaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een ukelele, ook al heeft hij 6 snaren. Meestal heeft een ukelele 4 snaren, maar je hebt ze ook met 6 snaren.