Hoe kun je een piano, die zijn eigen melodie en akkoorden heeft, begeleiden?

Het is feitelijk een liedje van ca. 4 minuten, wat wij als amateurs een beetje proberen te maken. We spelen niet in een band-vorm, maar gewoon opnemen en mixen enzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Amadea
12 jaar geleden
Welke instrumenten en/of zangstemmen heb je ter beschikking?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@cjdag Het is zelf geschreven/gemaakt.
@Amadea Het is instrumentaal, en ik heb; Gitaar (elektrisch/akoestisch), ukelele (ik zet hem er toch maar bij XD) en keyboard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt goed, ik zal het proberen!

Antwoorden (2)

Die kun je met alle instrumenten begeleiden. Maar waarmee wil je hem begeleiden? Bassen? Synths? Vocals? Noem maar op. Je kunt je fantasie er op los laten,want niets moet alles mag, tenzij je een klassiek stuk wilt maken want daar felden wel regels voor. Maar je melodie en akkoorden zijn bekend zeg je, dus eigenijk kun je heel gemakkelijk die piano begeleiden. Wat voor genre ben je mee bezig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het keyboard kan je er een slagwerkritme onder zetten. Met de ukelele een leuk tokkelwerkje eraan toevoegen.
Amadea