Wat is de komende generatie audio dragers?

We hebben nu CD's er worden ook nog platen verkocht in sommige winkels en je kunt natuurlijk vrijwel alle muziek downloaden in formaten zoals mp3 en flac.

Maar wat is nou eigenlijk de opvolger van de CD en kun je deze opvolger al kopen? Want CD is natuurlijk al vrij oud en op bijv. een bluray disk kun je of 100 keer zoveel audio zetten of audio in veel hogere kwaliteit.

Toegevoegd na 59 seconden:
Ik las iets over DVD-audio maar ook dat ben ik nog nooit in een winkel tegen gekomen (zelfs niet een internet winkel)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

SaCD is sowieso een poging tot een opvolger en eerlijk is eerlijk erg goed. Identiek aan de master waarop het geheel in een studio was opgenomen. Echter helaas wordt het niet door een breed publiek gedragen dus het zal wel een stille dood sterven. Dan zal de audio bluray waarschijnlijk een alternatief gaan bieden hiervoor met dezelfde kwaliteit zo niet beter...maar dat is voorlopig wel het antwoord. Ben benieuwd waar marketing afdelingen gaan komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De volgende generatie, dat ben je zelf. Dat wordt een bio-technologische opslag.

Toegevoegd na 36 seconden:
Hopelijk niet met zo'n stekker in je nek zoals in The Matrix.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn de Bio-plug-ins, die worden in het oor ingeplugd compleet met een reken- en multi-taalchip geïntegreerd op het net... En is spraakgestuurd door een kleine module in je tand... Dit is de eerste generatie van BioChips in de mens geïmplementeerd na de chip die je biometrische paspoort bevat... Maar dat is er nog niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
NEEEE! Dat wil ik niet!
die is er al... usb stick/ipod. de mp3 speler dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De komende tien jaar gaan we met zijn allen inzien dat "vroeger " toch beter was ...

Ik zet in op Vinyl , maar dan digitaal vinyl , de groeven slijtvrij afgetast door laserstraaltjes.

Toegevoegd na 22 uur:
Na het lezen van het antwoord van Pedro besef ik wat ik mis in alle MP3 , WAP, I-tunes etc. Het persoonlijke bezit van iets van wat de artiest gemaakt heeft ( of de designer) . Vinyl LP hoezen waren vaak prachtige kunststukjes van design , vaak met persoonlijke inbreng van de artiest/ groep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een CD, wat is dat? Zoals je zelf al aangeeft is de volgende generatie 'geluidsdragers' er al. Wie koopt er nu een Blue Ray disk met 50.000 liedjes? Dat wordt hem dus niet. Kennelijk zoek je naar iets tastbaars. Daarbij zou je kunnen denken aan een geplastificeerde foto van de auteur(s) met daarop informatie over de liedjes en een code om ze te kunnen downloaden.