wat voor fluit is dit en hoe kom ik er aan?

ik ben op zoek naar deze fluit. ik heb hem tot nu toe alleen gezien bij omnia

Toegevoegd na 40 seconden:
voor een grotere afbeelding: http://www.flickr.com/photos/berryvantuijl/527864563/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Rechts op de foto is met aller waarschijnlijkheid een Tin Whistle en links meer bij ons bekende variant van de blokfluit, het geluid althans.

Toegevoegd na 9 uur:
Ik heb nog wat rond geneusd op internet en kwam de volgende info tegen:

Steve "Sic" Evans-Van der Harten (geboren te Cornwall op 24 juli 1967) speelt de volgende (blaas)instrumenten:

Zang, bouzouki, fluit, low whistle, mondharp, darbuka

UIt bovenstaande is op te maken dat het een combi is van fluit en low whistle.

Toegevoegd na 9 uur:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Omnia_(band)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is een chalameau. Meer een soort klarinet dan eem fluit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Nee hoor, dat is geen chalumeau.
Utrecht
12 jaar geleden
Ik denk ook dat het tweede antwoord van js220 meer in de buurt ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea heeft gelijk.
Ik vermoed dat dit een dubbele fluit is die speciaal vervaardigd is, dus geen standaard bestaand instrument. Zo te zien een combinatie van een een soort blokfluit en een pennywhistle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een moderne dubbelfluit. De traditionele versie daarvan was een aulos, die zie je ook op antieke Griekse vazen staan. In Oost-Europa kennen ze het instrument als een djvoinice, en dat is van hout gemaakt.
Zo te zien heeft Berry deze zelf gemaakt door twee kunststof fluiten van verschillende lengte met een overkappend mondstuk aan elkaar te verbinden.
Amadea