is er een manier om beter te zingen?

over een paar weken moeten we bij muziek zingen, en je word beoordeelt op de zuiverheid... hoe maak je je stem zuiverder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt op zuiverheid? Mooi zuiver kunnen zingen is een hele kunst. Hier heb je aanleg voor of niet. Wat vreemd dat je hierop beoordeeld wordt. Net als zingen in het algemeen; je kunt het of je kunt het niet.

Het beste antwoord

Jazeker,

Een veelvoorkomend zangtechniek is vanaf de buik te ademen. Je buik dient naar voren tegaan tijdens het inademen, en naar achteren als je uitademt. Hou je hand hiervoor op je buik. Je zal merken dat het een makkelijkere inspanning voor het zingen is dan normaal ademen. Omdat tijdens het zingen, naar adem gesnakt woord (bijv. bij een lange uithaal) Dit zal je pas merken na een paar keer geoefend te hebben, het hoeft niet gelijk een goede ervaring te zijn, eerder vreemd als je het niet gewend bent.

Staan tijdens het zingen, helpt ook de zuiverheid van de stem, omdat de buik vrij is van beweging, en het drukt ook niet op elkaar als je zit want dan kromt het meer. (sommige tenoren, kunnen liggend beter zingen maar dat is een ander verhaal) Overal het algemeen is zitten een lastige opgave om zuiver te kunnen zingen.

Zo hard mogelijk zingen, helpt ook voor de zuiverheid, hiermee komen de luchtwegen goed vrij.

Hou in de gaten wat je eet en drinkt, vooral koolzuurhoudende dranken kunnen het zingen storen, vanwege boeren, en dat is geen pretje tijdens het zingen.

Mijn advies is dit te oefenen gemiddeld 1-2 maal per dag voor een uur tot 2 uur. En wees ook voorzien van koud water (of iets dergelijks) voor de droge keel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

veel oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier http://forum.scholieren.com/archive/index.php/t-14628.html vind je wel wat handige info.

Je kunt natuurlijk leren zingen, hierdoor zou je stem iets zuiverder kunnen worden, omdat je dan de zangtechnieken beheerst. Maar uiteindelijk, blijft je stem je stem, die is zuiver, of minder zuiver, of zelfs hees.

In jou geval zou ik gewoon wat oefeningetjes doen, en goed je keel blijven smeren.

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rose
12 jaar geleden
Je haalt de dingen door elkaar, een hese stem kan best zuiver zingen. Zuiverheid hangt van de toon af, niet van de kleur van je stem.
Mijn advies zou zijn om domweg de komende twee weken elke gelegenheid aan te grijpen om (vooral luidkeels) te zingen, bij voorkeur ergens waar je jezelf goed kunt horen.

Gewoon herhalen en herhalen en dat dan nog eens.
rose