Hoe heet de zanger van het liedje "Hurt"?

iig zo denk ik dat het nummer heet, het is een Engelse versie van het Italiaanse nummer "A Chi" van Fausto Leali. Zijn er ook nog (andertalige) versies van btw?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.2K

Antwoorden (3)

Bobby Vinton
Timi Yuro
Elvis presley

Toegevoegd na 1 minuut:
The Manhattans
Carina Bos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoveel! Is die plaat zo vaak gecoverd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, maar die van Bobby Vinton (1973, op 4 in top-40)en Timi Yuro (1981, ook op 4 in top-40) zijn het meest bekend geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het origineel is trouwens van 'Roy Hamilton' en stamt uit 1954 !!!
http://www.whosampled.com/covered/Roy%20Hamilton/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow eens even checken op YouTube wat de mooiste versie dan! Wist dat ie al redelijk uit was heb ooit een zwart-wit clip gezien van de Italiaanse versie, die naar mijn mening het mooist is. Nu nog benieuwd naar andertalige versies ervan...
Het staat niet rechtstreeks in je vraag, maar wel in jouw reactie op het eerste antwoord: Nu nog benieuwd naar anderstalige versies ervan…

Dalida zong het in 1963 in het Frans als "A Qui".

De Italiaanse versie van Fausto Leali dateert uit 1966 en werd gebruikt in de film La Meglio Gioventu.

Hurt is de originele titel, uit 1954. In het Engels is het ook nog gezongen door Little Anthony & The Imperials (1966), Carly Simon (1981) , Juice Newton (1986) , Peabo Bryson (1988), Helmut Lotti (1990) , Siouxsie & Morrissey (1993), en Bonnie Bramlett (2002).
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord op mijn sub-vraag.
Het nummer "A Chi" heb ik trouwens ook als eerste gehoord in deze film.
hurt van johnny cash
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dat is een totaal andere song met toevallig dezelfde titel...