hoe hoog kan een mens zingen?

Ik hoorde dat f3 het hoogste is dat een mens kan zingen. Klopt dit of kan het nóg hoger? En dan maar meteen over het laagst mogelijke.

Toegevoegd na 1 minuut:
En hoe zit het met de laagst mogelijke stem bedoel ik (en....mogelijke)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het eens uitgetest. Niet hoger als f3 dus :p

Het beste antwoord

De hoogst gemeten noot die gezongen is, schijnt een G#7 te zijn, gezongen door Mariah Carey. Je kan 'm horen in de bijgevoegde video.
Absurd hoog...

Toegevoegd na 28 minuten:
Oh, ik geloof dat ik de verkeerde live-opname heb toegevoegd en dat dit de goede is: http://www.youtube.com/watch?v=Kz5JR0xxc_Q
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

F3 is het hoogste qua uitvoering in der Holle Rachen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh. F3 is toch laag? Dat kan ik makkelijk halen.
De laagste noot die volgens het Guinness Recordboek ooit is gezongen was een lage fis.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol kan je dat zingen noemen vraag ik me af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt wel op knorren, hi hi