Waarom worden sommige muziekjes in reclames soms een hit?

Sommigen sloegen de eerst keer niet eens aan en na een reclame wel, Waarom de eerste keer al niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed voorbeeld; de reclame van Nikon. Als ik die hoor (met de muziek erbij) krijg ik kippenvel, maar als ik het liedje zelf hoor krijg ik dat niet en vind ik het een stukje minder leuk. (Dat liedje heet trouwens: Radical Face - Welcome Home)

Het beste antwoord

Reclames worden je opgedrongen je kan er niet omheen.
Je hoort t vaker ook sommige liedjes moet je paar keer horen voordat je ze goed vind enzo.
Veel songs hebben geen airplay nodig om een hit te worden mensen vinden m leuk en kopen dat.
Andere worden geplugd door dj's en worden zo een hit gemaakt.
Onbekende of vroegere hits worden in reclames gebruikt en alsnog hernieuwd een hit.
Stairway to Heaven van Led Zeppelin is een onwijze hit maar werd nooit als single gereleased bv
Een hit word meestal dus gemaakt door het veel laten horen alswel in reclames/radio/uitgaansgelegenheden
Gary'sGang had in de discotheken begin jaren 80 toendertijd hits met Keep on Dancin' en Showtime die haalde de top 40 toen niet eens maar iedereen kon ze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat alles wat mensen makkelijk kunnen opvangen en onthouden en reproduceren met hun stembanden hoge hitpotentie heeft. Hoe simpeler hoe beter, ook wel kiss (keep it simple stupid) genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bereikt een reclame toch meer mensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gevoel en beeld dat een reclame brengt, is voor veel mensen herkenbaar. Daar maken reclamemakera dankbaar gebruik van. Als ze er vervolgens een nummer onderzetten, wordt deze geasocieerd met het gevoel en het beeld van de reclame en blijft een nummer beter hangen. Vervolgens kan het een hit worden. Als ik bijvoorbeeld het nummer hoor van 'it's a beautifull day, the sun is shining, i feel good and noones gonna stop me now' dan moet ik denken aan de zeehondjes die worden uitgezet in de zee. Denk niet dat Queen het zo bedoeld heeft...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel: De reclame bereikt een enorm aantal mensen, en dit meerdere keren.

De mensen vragen zich af van wie de muziek is, en gaan er naar op zoek.

Dit terwijl de originele eerste uitgave weinig mensen bereikte.