Zijn er ergens in Rotterdam violen te koop, die beter zijn dan de goedkope (soms slechte kwaliteit) studieviooltjes, maar die niet te duur zijn?

Dit jaar begin ik aan mijn zevende jaar viool spelen, en ik ben al een tijdje toe aan een nieuwe, betere kwaliteit viool. Maar ik weet niet waar ik die kan kopen, voor een redelijke prijs. De viool moet wel een paar jaar mee kunnen gaan, want ik weet dat ik door wil gaan met viool spelen en naar het conservatorium wil. Tegen die tijd zal ik wel een betere hebben, maar voor mij is het belangrijk om ook al goed te kunnen spelen, nu.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Je zou bij een vioolbouwer kunnen gaan kijken. In onderstaande link vind je er 3 in Rotterdam.
Ik woon zelf in de buurt van Zutphen, waar een goede vioolbouwer zit die ook fabrieksviolen verhuurt, maar ook van verschillende kwaliteiten verkoopt. De met de hand gemaakte zelfgebouwde zijn erg duur, maar er zit nog wel veel tussen zo'n handgemaakte en de goedkoopste fabrieksviool. En je zou ook kunnen kijken naar een goede tweedehandse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoi, heb je al aan je vioolleraar gevraagd?Als je t even treft en hij/zij is nog hip & about dan zitten ze nog wel in het wereldje en weten ze wel adresjes waar je goed spul kan halen. Als je in n orkest speelt, vraag andere violisten, waar zij hun instrument vandaan hebben. En nog n tip voor by het uitkiezen: misschien kun je bij de vioolbouwer spelen, vaak hebben ze wel
N speelhok,zo kun je horen wat je mooi vindt en hoe een andere viool je aanvoelt. Beter voordat je maar iets klakkeloos koopt, helemaal omdat t soms duur kan zijn. Dragen je ouders bij in de kosten voor een nieuwe viool of moet je alles zelf betalen? In dat geval, je kunt ook een bydrage vragen bv alvast, of nog, voor je verjaardag. Heel veel succes en blijf spelen!!!