Als je gitaar wilt leren spelen dan is er ongeacht maatgevoel de wil om te leren en dan lukt het je ook. Maatgevoel kan je voor een groot deel ook ontwikkelen, een enkele uitzondering daargelaten.

Zoek een goede gepassioneerde leraar, geef duidelijk aan wat je wilt (tokkelen, slaan, solo spelen, alleen leren spelen of ook muzikaliteit ontwikkelen) en ga ervoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ook iedereen zonder maatgevoel kan gitaar leren spelen. Het maatgevoel kun je dan ook aanleren. Dat gaat vanzelf als je muziek leert lezen en spelen.
Het bespelen van een instrument is fantastisch en een verrijking voor je leven dus ga ervoor!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen met twee handen in ieder geval wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedereen kan gitaar leren spelen, maar ben je een beetje gevorderd en wil je later gaan samenspelen met anderen, zul je toch in de maat moeten blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer kun je gitaar spelen? Kun je gitaar spelen als je een liedje kan spelen? Ik vind van niet, je kunt pas gitaar spelen als je als muzikant je instrument volledig beheerst. Ik speel al 15 jaar gitaar en het gaat me aardig af en toch ben ik nog lang niet uitgeleerd. Maatgevoel helpt natuurlijk wel als je gitaar wil leren spelen. Toch valt het en staat het met discipline, dat betekent veel moet oefenen heel veel! Het mooiste is natuurlijk dat je er wel plezier aan beleefd en zolang je er plezier aan beleefd dan gaat het vele oefenen een stuk makkelijker.