Wie zong 'Jij daar in de radio"?

Dat liedje uit de jaren 70...
En dan wil ik weten wie dat kinder stemmetje deed. Vond ik altijd flink nep klinken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
6.4K

Antwoorden (2)

HJank B. Memphis

Toegevoegd na 25 seconden:
Hank - bedoel ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat vreselijk zeg! Op volle toeren! Bah! Maarre, goed gevonden dus toch een plus!
:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar nu ik de vraag nog eens goed lees, gaat het eigenlijk om het meisje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet zeker dat Patcat dit bedoelt, en ze kan zien wie het stemmetje doet. Denk niet dat ze bij naam en toenaam wil weten wie dat is. Maar goed, even afwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het gaat om dat kinderstemmetje....aaaargggh....irritant stemmetje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site staat een wat uitgebreidere tekst waarin de naam 'Sonja' voorkomt:
http://www.muzikum.eu/en/135-2345-2870/hank_b_memphis/forum/hank_b_memphis_-_jij_daar_in_de_radio.html
Grote kans dat dat kind zo heet, maar haar achternaam... ?
Ik denk niet dat ze wil dat wij dat weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doofpot. Dat plaatje bracht miljoenen op en dat arme kind vist achter het net haha..
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij het zingen van: jij daar in de radio, op de radio in hilversum bij de vara; 12 uurtje oid, was ik zijn ..... begleidster ca. febr.1982 (niet juni), door naar platenmaatschappij en stelde hij voor om mij als dat meisje voor de radio te zetten, echter dit mocht alleen iemand van hun modellenbureau waar ze een contract mee hadden, kanonne wat een oud en goedkoop typetje gebruikten zij, schande voor Henk. En ook speelde hij als toetsenist in de band Black Lake, met Jan zanger en Koos Bloemsma (Koos rustige man en de beste muzikant en saxefonist aller tijden, verongelukte in 1980, door andermans fout verdorie) , Hennie drummer, Henk? kleine blonde zanger en Douwe? gitarist meende ik, ik heb foto's met data's genoeg in mijn boeken. Via de band ontmoette ik hem optredend bij de Zon goor in 1979, ik herkende Jan Bloemsma van jaren terug uit de Bucket Company in ca. 1974 spelend bij Bruins in Saasbeld, heb alle singles en lp's nog die zijn uitgebracht door Henk, ook samen met de band.
De zanger in de radio is Henk Bemboom (onder het pseudoniem Hank B. Memphis). Hij schreef en zong onder de artiestennaam Jan Diever komische liedjes in het Drents. Ook maakte hij samen met Koos Bloemsma succesnummers voor The Dutch Boys. En hij was de vaste begeleider (o.a. op accordeon) van de Groninger zanger Ede Staal.
Het liedje is niet origineel, maar vertaald uit het Duits. "Du da im Radio" van de componist Rolf Zuckowski. Tot m'n verbazing zie ik dat de Nederlandse versie niet uit de jaren '70 komt, maar uitgebracht is in week 12 van 1982. Het heeft 4 weken in de top 40 gestaan, maar kwam niet hoger dan nummer 31.

Maar nu de hamvraag: welk kinderstemmetje wordt geplaybackt door de jongedame? Helaas, dat staat nergens vermeld.
Amadea