Welk instrument is te vergelijken met een piano?

Ik wil graag een instrument gaan bespelen, eigenlijk zou ik op piano les willen maar dan moet ik een piano aanschaffen en dat vind ik een beetje duur.
Welk instrument is het beste alternatief voor piano? Geen orgel noemen aub:P

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keyboard is wel heel mooi, heb het zelf ook 5 jaar lang gespeeld en heb er altijd plezier van gehad.

Antwoorden (10)

Wellicht Keyboard?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jups ofzelfs een MIDI-keyboard, kan je lekker op je PC rommelen met het geluid wat je wil hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dan een keyboard kiest die aanslag gevoelig is, dit betekend dat je er door de druk op de toetsen hard en zacht mee kan spelen, heb je net een echte piano.
Je kunt ook een keyboard kopen. Dat is te vergelijken met een piano en ook veel goedkoper.

Als je echt aan een ander instrument denkt, dan is een gitaar altijd wel te vergelijken. Waarom? Een gitaar en een piano zijn allebei populaire instrumenten en elk lied kan je er eigenlijk wel mee naspelen. Een gitaar kan je gebruiken om de zangmelodie na te spelen, de akkoorden, basloopjes, ga zo maar door. Veel mensen gaan op gitaarles in plaats van pianoles, omdat het gewoon een stuk goedkoper is. Voor 60 euro heb je al een beginnersgitaar (akoestisch of elektrisch voor 120 en daar zitten dan ook accessoires bij en een versterker).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord! +
Xylofoon. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een keyboard aan kunnen schaffen. veel goedkoper. even goed zoeken, en dan heb je zo een goede voor een mooi prijsje :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een digitale (elektrische) piano is een goed alternatief.
Hiermee kun je hetzelfde als een piano, soms net iets meer. Je hebt dan ook voetpedalen. Dat heb je bij veel keyboards niet.
Een voordeel van de digitale piano ten opzichte van een gewone piano is dat je hem niet hoeft te laten stemmen en dat hij goedkoper is.
Ik heb zelf een digitale piano en ik merk wel verschil met een keyboard, niet met een gewone piano.

Toegevoegd na 3 minuten:
Digitale piano's zijn over het algemeen nog wel duurder dan keyboards, dat wel. Anders zijn er ook wel 2e handsjes te vinden.

Toegevoegd na 6 minuten:
De toetsaanslag van een keyboard is anders als die van een (digitale) piano. Bij een digitale piano kun je die vaak instellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kelstone.
het is een nieuw instrument.
het is een kruising van een gitaar en een piano.
het kost 1361 euro.
je kan ook een keyboard of een accordeon spelen.
bij een accordeon worden er ook pianotoetsen gebruikt.

veel succes met je zoektocht en lessen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gaaf ding! lijkt me erg leuk! al is hij nog wel redelijk aan de prijs.
Accordion, of een gitaar/piano, ik weet niet hoe die heet, zometeen iemand in de reacties van mijn antwoord wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keyboard is een slecht idee!!
Ben zelf toetsenist.

Het best kun je op zoek naar een instrument met 88 gewogen toetsen!
Dit kan een digitale piano zijn, maar in sommige gevallen ook een synthesizer, zoals de yamaha motif, nord stage, roland a90.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn er dan geen keyboards die 88 gewogen toetsen hebben?
Een harp eventueel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klavecimbel komt wel dicht in de buurt van een piano natuurlijk.
En een vleugel nog meer.
Maar dat zal je wel niet zoeken.

Ik zou toch adviseren: keyboard (minstens 5 octaven).

Je wil het gaan leren, dan kan je daar op beginnen. Als je wat verder gevorderd bent, kan je als je wil, er meer geld aan uit gaan geven en een elektrische piano kopen.