Hoe mix ik een nummer op VDJ net als een gevorderde DJ. Want syncen is geen optie, dus kan iemand mij vertellen hoe ik PRECIES een nummer mix?

Hoe mix ik een TRACK?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (2)

daar zijn echt enorm veel mogelijkheden voor, als je teminste bedoelt van de ene track overgaan naar de andere.
als je echt het maken van een nieuwe track bedoelt, dat kan niet met virtual dj
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan vraag ik me wel af waarom je synchen geen optie vind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je ziet als het goed is boven in bij vdj een wave-form van de track, en daaronder streepjes voor elke beat. start je nieuwe plaat en dan houd je hem steeds even stil totdat de beats netjes onder elkaar staan. Natuurlijk wel je bpm in de gaten houden en zorgen dat je op het goede moment inmixt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er zijn heel veel profs, dus ook heel veel manieren om te mixen. je moet zelf uitvinden wat jij het fijnste vind, en niet zomaar iets nadoen van iemand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebeurd bij mij ook vaak. maar ik draai over het algemeen weinig met vdj op feesten.
maar stel dat je vdj gebruikt, dan ligt het er heel erg aan wat voor muziek je draait. neem als voorbeeld top40, dat kun je amper syncen omdat de intros vaak heel kort en vocaal zijn. dan moet je dus loopen en syncen tegelijk. dat word heel moeilijk als je geen vdj controller hebt. maar stel je draait house, dan heb je veel tijd om te syncen.
maar zoals ik al zei, ik draai op feesten bijna nooit met vdj, dan kun je beter een dj set kopen met cd spelers en mengpaneel en alles. dat is veel fijner en ziet er ook professioneler uit. Je mag de mijne zo overnemen als je wil, ik ben op zoek naar wat anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou gewoon een mooi beginnerssetje, kun je voor niet al te veel van me over kopen. en daar leer je het goed op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ik heb hem nog niet op marktplaats staan, geef anders even je msn ofzo, dan zal ik je wat foto's sturen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja oke, maar geloof me, cd's komt sowieso professioneler over. want mensen denken al snel dat je met de pc niks zelf hoeft te doen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, het is allebei belangrijk.
De sync-optie zorgt er alleen voor dat de nummers hetzelfde tempo hebben. Daarmee ben je er nog niet. Je zult nog steeds het tweede nummer op het juiste startpunt moeten zetten en op het juiste moment moeten starten. Die twee dingen zijn veel belangrijker dan het met de hand syncen.

Wanneer je toch met de hand wilt synchroniseren, kun je de eerste track starten en de tweede track via de voorafluistering. Met de sync-pijltjes kun je de tracks gelijktrekken. Wanneer de snelheden teveel verschillen kun je de iets aanpassen. Wanneer alles klopt, kun je de tweede track op het juiste moment erbij draaien voor de overgang. Een veelgebruikte techniek hierbij is om de bass van track twee eruit Ye waaien en dan in te mixen. Vervolgens draai je de bass van track 1 weg en die van track 2 in, waarna je track 1 uitfadet.