Waarom geeft mijn computer geeft geen geluid uit alle boxen als ik bij luidsprekerinstellingen 5.1 surround instel maar werkt het toch?

Als ik in Windows 7 naar configuratiescherm>Hardware en geluiden>geluid ga dan kies ik 5.1 surround (ik heb een Logitech Z906 set) dan hoor ik alleen geluid uit L en R maar het geluid van L speelt ook op LA af en het geluid van R ook op RA... en uit sub en M hoor ik helemaal niks...
De muziek van Soundcloud speelt wel gewoon af over alle boxen... hoe kan ik dit verhelpen? licht dit aan mijn computer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (1)

Heb je wel alle 3 de kabels in de goede input van je computer? Als dat al niet het geval is werkt het sowieso niet als je hem op 5.1 surround zet. Dat de muziek van soundcloud het wel doet, ligt er waarschijnlijk aan dat dat geen surround is. Probeer hem anders (als het ondersteund wordt) op 5 kanaals geluid te zetten, dan zouden alle boxen het moeten doen, maar dan heb je geen surround.