die geven akkoorden aan

Meer via onderstaande link

http://gitaarles.org/gitaar-spelen/gitaar-akkoorden/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij toont de bolletjes op de diagrammen van de gitaar accoorden, ik neem aan de vraagsteller de rondjes tussen bepaalde fretten van de gitaar zelf bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn puntjes op akkoordenschema's, niet op de gitaar....
Bedoel je de puntjes op de hals van een gitaar?
Dit zijn 'geheugensteuntjes' en niet elke gitaar heeft ze (de meeste wel).
Bij gitaar spelen moet je je vingers op bepaalde plekken plaatsen en steeds wisselen. Die puntjes staan op 'vakje' 3, 5, 7, 9. Op 12 staan dan vaak 2 puntjes en ga zo maar door tot het eind van de hals. Zo hoef je niet elke keer te tellen, maar kun je snel zien waar op de hals je wezen moet. Het is niet persé nodig, maar het is wel handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel handig inderdaad, zelfs de beste gitaristen gebruiken ze.
die "bolletjes'' zijn zoals al gezegd zodat je weet waar je bent, stel je nou voor je hebt een stuk en je gaat van 3 naar 12 naar 7, dan als die bolletjes dr niet waren word het vrij moeilijk als je net begint
de bolletjes gaan van 3 5 7 9 12 14 enz.
daarom staan ook aan de "zijkant" van de hals (dat lange stuk met die snaren dr op;p) soms ook nog stipjes zodat als je in een andere houding speelt je ook nog goed kan zien waar je bent=]