Ik zoek een jazzachtig nummer waarvan een regel op de eerste regel van kortjakje lijkt. Weten jullie hoe dat nummer heet?

Het wordt nogal langzaam gezongen met een lage jazzstem volgens mij.

Toegevoegd na 1 uur:
het lijkt op kortjakje qua melodie. het is volgens mij in het engels.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Amadea
12 jaar geleden
Bedoel je dan een specifieke versie van Twinkle twinkle little star, of Baa baa black sheep? Of is het echt een heel ander lied? En die lage stem, is dat een bas of een alt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een totaal ander nummer. Alleen de melody van de eerste regel is volgens mij hetzelfde als die van de eerste regel van kortjakje/twinkle twinkle. De stem is laag maar welke hoogte precies zou ik niet weten. Het is een nummer wat ik af en toe opeens voorbij hoor komen (kleine stukjes).
Amadea
12 jaar geleden
Een bas is een lage mannenstem, en een alt een lage vrouwenstem. Ik bedoel dus te vragen of het gezongen wordt door een man of een vrouw?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, wist ik niet. Het wordt door een man gezongen.

Antwoorden (1)

In het Engels is het liedje Kortjakje beter bekend als "Twinkle, twinkle little star". Je zou op die term kunnen zoeken op YouTube, in combinatie met het woord "jazz". Zelf heb ik de volgende variant gevonden:

http://www.youtube.com/watch?v=JoONXJSthxw