Welk liedje is dat ook weer over een treintje, waarop een kinderdansje is? (Zie aanvulling)

Het is een dansliedje voor kleuters en jonge kinderen. Ze moeten allemaal op een rijtje, doen een treintje na met hun armen, lopen een stukje, doen hun handen in hun zij en om de beurt hun been naar buiten steunend op de hak en doen ook nog ergens een keer of ze een hoedje op en afzetten.
Het is origineel in het frans, maar is later ook in Nederlands uitgebracht.
Mijn dochtertje danste het op de (street)dansles. Ik denk dat het ook in vakantie-oorden wordt gebruikt.
Weet iemand hoe het liedje weet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''Op een Klein Stationnetje''....?? http://www.youtube.com/watch?v=kAnkk9Qi-pk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat denk ik ook want vervolgens gaat het van je ras,ras,ras, rijdt de koning door de plas,van je oort.oort.oort.rijdt de konong door de poort,enz

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit liedje heet Chuco Chuco (El Tren) (de trein) van Hot Banditoz. (soms staat er Mini-disco bij.
Wordt vaak gebruikt op Resorts of Campings tijdens de kinderdisco.
Zelf heb ik hem gehoord in Tunesie en Italie, een vrolijk nummer dat blijft hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt! Alleen het dansje is anders: de ouders moeten een boog maken waar de "trein" doorheen rijdt. Tenminste, dat heb ik al een paar keer meegemaakt op vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dit is dezelfde. Ook bedankt!