zijn er progamma's of dvd/cd rom voor gitaarles beginners

Ik ga deze week een elketrische gitaar aanschaffen ( voor beginners) een tweedehandse.
Nu vroeg ik mij af zijn er bijvoorbeeld progamma's die je kan downloaden waarbij je kan leren gitaar spelen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Misschien dat iemand mij wat kan adviseren hoe hij/zij gitaar heeft leren spelen zonder lessen bij een muziekschool

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Antwoorden (3)

je kan op 10lessen.nl kijken want daar staat 1 les en leer je 3 akkoorden je kan daar ook een dvd bestellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via youtube kan je heel veel leren, zoek maar gewoon op guitar lessons en je krijgt miljoenen video's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mezelf ook gitaar leren spelen. Ik gebruik tabs. Je kent noten waarschijnlijk wel, voor gitaristen is een makkelijker systeem gemaakt: Je ziet 6 streepjes onder elkaar en die staan voor de snaren (van onder naar boven: E - A - D - G - B - A). In deze streepjes staan getallen, bijvoorbeeld op deze manier:

Dit is een A mineur. Dit houdt in dat als je een 2 ziet, je een vinger op de 2e fret zet (de vakjes, frets, op je gitaar). Als er een 0 staat, dan moet je geen fret indrukken maar gewoon de snaar aanslaan (open). En een 1 houdt natuurlijk in dat je de eerste fret moet indrukken. Een lied bestaat natuurlijk uit akkoorden, maar een gitaar speelt ook losse tonen. Dit is al wat verder dan de echte basis, maar ik laat wel zien hoe het eruit ziet.

Dit zijn gebroken akkoorden: je ziet een 3, 2, 0 en een 1 staan en als je dit in één keer aanslaat, is dit een C majeur akkoord. Je kan er ook voor kiezen om de snaren één voor één te spelen, dan krijg je tabs zoals ik hier dus boven heb laten zien. Je hoeft niet altijd een akkoord te gebruiken om te spelen (het is wel handig om alle A tot en met G akkoorden te leren, in mineur en majeur), maar je hebt ook toonladders. Dat is allemaal nog heel ver weg, als je zorgt dat je een goede basis hebt, ben je er na een tijdje klaar voor om dat allemaal uit te gaan zoeken.

Ik heb in de bron een site gezet met een betere uitleg over hoe je dit moet leren lezen. Als je doorhebt hoe het werkt, kan je liedjes leren meespelen. Een goede site is www.ultimate-guitar.com, daar kan je bijna elk lied vinden om te leren spelen (dit is dan door gebruikers zelf gemaakt en is 99 van de 100 keer gewoon goed).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je alleen al voor je link naar www.ultimate-guitar.com! :-) Ideale site, omdat je ook met je muis op het akkoord kan staan (als je niet de tablatuur versie hebt, maar de akkkoordenversie) en hij dan in een akkoordschema laat zien hoe je hem moet pakken, dus je er van kan leren! En ook kun je de meeste liedjes heel makkelijk transponeren indien nodig :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, het is zo verschrikkelijk uitgebreid, dat het eigenlijk verplicht zou moeten zijn als gitarist/bassist etc. om deze site te kennen :P