Gelijksoortige muziek als Yann Tiersen, lichte pianomuziek.

Ik heb laatst als achtergrondmuziekje ergens een lied gehoord, een nummer van Yann Tiersen. Waar en hoe kan ik dit soort muziek vinden? 2 voorbeelden: http://www.youtube.com/watch?v=-ZJDNSp1QJA en http://www.youtube.com/watch?v=aip3836VtZ0
Ik ben totaal niet into dit soort muziek, echt, volledig niet, maar ik ben er in één keer door gegrepen. Ik zou dus graag gelijksoortige muziek van gelijksoortige artiesten willen weten, maar ik ben dus totaal niet bekend op dat gebied van muziek. Ik heb al gezocht naar andere nummers van Yann Tiersen, maar die waren vaak veel minder geniaal, vaak ook door de zang die mij niet echt beviel. Ook heb ik via www.Last.fm gelijksoortige muziek gezocht, maar die site wist eigenlijk ook niet echt wat er op lijkt. De artiesten die al "gelijksoortig" worden gegeven, zijn vaak extreem klein, onbekend en slappe aftreksels van Yann Tiersen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.8K

Het beste antwoord

Ik heb je er niet over gehoord dus kijk iig Amelie en misschien kan je Clint Mansell (requiem for a dream) ook erg waarderen *bron. Ook leuk is Wim Mertens Often a Bird *bron.

Toegevoegd na 31 minuten:
Nog eentje dan van Aphex Twin?! Ja die kan nog piano spelen ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Michael Nyman
Erik Satie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig dat ik vandaag precies aan die vraag moest denken.

Ik denk een beetje in de richting van
Philip Glass
Erik Satie
en sommige mensen noemen meteen
Ludovico Einaudi, maar daar weet ik niet zoveel van

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh ja, voor gelijksoortige nummers kun je ook de Grooveshark radio functie gebruiken of Pandora.com (in ander land).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik als rocker ben gegrepen door Keith Jarret ! Ik heb je een link gestuurd maar kijk en luister die helemaal af en zoek verder live concert in Berlijn,Tokyo en Keulen.Succes en veel plezier !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
keith jarret, zeker! heel mooi, vooral 'live in berlin' (had vroeger het tapeje daarvan :)
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de cd dus als je graag die cd compleet wil wisselen we ff email uit en stuur ik je de download van die cd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb m al van het net geplukt, naar aanleiding van deze vraag. wel lief aangeboden! :)