sigarbox guitairs, hoe maak je ze, en hoe kom je aan de doosjes?

verder, wil ik wel eens weten of ze moeilijker te bespelen zijn dan gewone gitaren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

De doosjes, of eigenlijk kistjes zijn te koop bij de sigarenboer, je moet ze dan nog wel eerst leegroken ;-))
Serieus: vraag aan iemand die sigaren uit sigarenkistjes rookt of je een leeg kistje mag hebben, ruil hem eventueel voor een klein doosje sigaren met hem.
Op de Engelse versie van wikipedia kun je er meer over lezen:

"The cigar box guitar is a primitive chordophone that uses an empty cigar box for a resonator. "Guitar" refers to the traditional instrument and to a string bass. The earliest predecessors had one or two strings compared with the three or more used in today's models. Generally speaking, strings are connected between the end of a broomstick or 1" x 3" wood slat and to the resonator, the cigar box....."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb een linkje voor je gevonden hoe je hem kan maken. Of ze moeilijker te bespelen zijn durf ik niet te zeggen. Misschien dat je op youtube er meer over kan vinden.