Welk stemapparaat zal ik aanschaffen voor mijn akoestische gitaar?

Ben even zoekende geweest en kwam op de volgende merken: Intelli IMT-500, Hudson ET 3000 en in de lokale winkel verkopen ze alleen de merken Korg en Ron.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ik vind de Intelli IMT-500 zelf niet handig, aangezien het vaak een paar seconden duurt voordat hij de trillingen oppikt. Ik heb geen ervaring met de Hudson ET 3000, maar volgens mij werkt dat volgens hetzelfde principe.

Ik heb zelf de HT12 Hartke en deze werkt eigenlijk altijd perfect. Ook in andere tunings werkt hij goed. Je kan hem gebruiken voor akoestisch en elektrisch (je kan namelijk de kabel van je elektrische gitaar in dit apparaatje steken). Deze stemmingsapparaat wordt in het algemeen het vaakst gebruikt: niet duur en werkt gewoon altijd goed. Je kan er ook een bas en viool mee stemmen (indien dat nodig is :P).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie. Heb gelijk na je reactie dit stemapparaat gekocht en deze bevalt goed. Ook de prijs valt mee!

Andere antwoorden (1)

Ik heb zelf een Color Tune CT1 (tribal planet).
Hij werkt opzich wel goed, en is erg erg klein.