Waarom is er een voorvak/eerste vak bij veel concerten en mainstages van festivals?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2K

Antwoorden (2)

Dat wordt ook wel de golden circle genoemd. Hier sta je dichterbij de artiest en kan je eruit om drinken/eten te halen en weer op je plekje terug te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft te maken met veiligheid. Mensen willen het liefst mogelijk zo dicht mogelijk bij de artiest staan (begrijpelijk). Soms gebeurt het dan dat er de fans die niet helemaal vooraan staan zich naar voren gaan bewegen waardoor de voorste mensen worden platgedrukt. Hier zijn in het verleden al concertgangers aan overleden.

Een manier om dit te voorkomen is om een voorvak met beperkt aantal fans te creëren. De drang van de mensen buiten het voorvak is een stuk minder groot om zich zo ver mogelijk naar voren te plaatsen. Is het hiermee duidelijk genoeg?