Ik zoek een nummer van Metallica met (volgens mij) géén zang. Het werd toen bij een concert gebruikt als intro, dat concert is ook op dvd te krijgen.

iemand een idee.. ik heb een paar dagen terug dat nummer ergens op youtube gezien en het zit in mijn hoofd nu, het is een (voor zover ik weet) instrumentaal nummer waarmee een concert geopend werd wat ook op dvd te koop is. Het concert was met deze bezetting: James Hetfield, Kirk Hammett, Jason Newsted, Lars Ulrich. Wat ik nog meer weet is dat het nummer erg heavy klinkt met een vette riff. (zoals zoveel nummers van Metallica) Het werd gespeeld op een podium in een hal omringt door mensenmassa's. Belangrijk: Kirk had kort haar en een soort zwarte make up om zijn ogen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
3.3K

Antwoorden (3)

Ik heb volgens mij het fragment gevonden dat je bedoeld.

Toegevoegd na 33 seconden:
Er staat helaas geen titel bij, gewoon Jason Newsted and Kirk Hammett Bass/Guitar solo.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ze spelen een mix van verschillende Metallica nummers.
Vanaf 3.12 spelen ze Sanitarium.
Kimath
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ja, inderdaad :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath, dit is volgens mij het concert wat ik bedoelde, als je erachter kunt komen wat het beginnummer is ben ik je eeuwig dankbaar. ik ga zelf ook even zoeken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zoek dus het eerste nummer van het concert, en ik weet voor 90% zeker dat het dit concert is..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ knupster: ja maar deze medley is niet wat ik bedoelde, ookal weet ik haast zeker dat dit wel het concert is wat ik bedoelde.
Ik denk dat je het nummer Ecstasy of Gold van Ennio Morricone bedoelt,deze word altijd vooraf een concert van Metallica gespeeld.
Dit nummer word ook gebruikt in de film The Good, the Bad, the Ugly.

Toegevoegd na 35 minuten:
Hier kan je alles vinden over het concert dat gegeven werd,en werd opgenomen voor een dvd.

Cunning Stunts

http://en.wikipedia.org/wiki/Cunning_Stunts_(video)

Het eerste deel van het nummer wat je bedoelt is een medley van "Hero of the Day''

Toegevoegd na 40 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=BwoGOU2KQWw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ecstasy of Gold heet dat nummer