Moet ik 2 instrumenten kunnen bespelen als ik wil studeren aan het koninklijk conservatorium in Antwerpen (België)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
2.8K

Antwoorden (2)

Ik dacht als je piano speelt niet, anders wel. Wat speel je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel ik heb mijn diploma van viool en ik ben nu begonnen met piano. Ik zit wel nog maar in mijn eerste jaar piano...
Ik ben nu aan het studeren op de universiteit maar ik denk erover om na deze studies, muziek te studeren :)
Maar op alle sites van conservatoria staat er overal bij de opleiding die ik wens te doen instrument/zang. Ik vroeg me af of je dus altijd die zang erbij moet nemen... Ik zou bijvoorbeeld veel liever piano en viool doen maar dan misschien 1 hoofdinstrument ofzo....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat je met piano altijd goed zat. Als je alleen piano doet hoef je niks erbij en viool met piano hoef je ook niks meer erbij
Je moet geen twee instrumenten kunnen bespelen om aan het conservatorium een opleiding te volgen. Je kan je inschrijven voor de toelatingsproeven voor één instrument en kan dan met een diplomacontract (=normale gang van zaken) een opleiding volgen.

Je kan je wel inschrijven voor twee instrumenten, als je dat wenst. Je eerste instrument is dan via diplomacontract en je tweede instrument via creditcontract.

Ik neem aan dat je weet dat om aan het conservatorium een opleiding te volgen, je een zeer goed muzikant moet zijn, de toelatingsproeven zijn vrij moeilijk.

Meer info over de opleiding aan het conservatorium kan je in Bron 1 vinden.
Meer info over de toelatingsproeven kan je in Bron 2 vinden.

Groeten,
JJanom