Dat is een gemaskerde man die hem vroeg een requiem te schrijven. Volgens verhalen zou het Salieri zelf zijn geweest, uit afgunst. Toch zijn historici hier steeds minder zeker van; Mozart zou tot zijn dood een vrij goede band met Salieri gehad hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nieuwe verklaring voor Mozarts dood: een streptokokinfectie in de nieren met als resultaat een fataal oedeem, opgehoopt vocht, Wassersucht, zoals de Oostenrijkers het noemen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
streptokok infectie als gevolg van t eten van bedorven vlees