Hoe kan ik er achter komen of ik een meer een metal/hardcore en rock/punk gitariste ben?

Dit wil ik weten omdat ik straks een bandje wil beginnen en heb geen idee, want ik nou wil/kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Ga zelf na welke artiesten je zelf het liefst beluisterd, of bezoekt op concerten/ festivals.

Ga hierna een nummers van deze artiesten opzoeken en zelf spelen, kijk welke artiesten jouw het best liggen/ makkelijk op pakt.

ga hierna na wat voor genre dit is, zodat je je hier op kunt focussen

natuurlijk hoef je dit niet perse te doen, hokjes cultuur neemt de laatste tijd weer toe, terwijl dit niet zo moet zijn

ga gewoon lekker zitten met je gitaar en een schrijfblok en ga lekker schrijven, en spelen, stel een band samen, en andere mensen plaatsen je wel in een hokje

succes met spelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moet jezelf niet in een hokje proppen. Doe dat waar je je fijn bij voelt. Begin desnoods een eigen stijl. Of een combinatie van meerdere stijlen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal nummers te spelen van verschillende genres. Je kan jezelf opnemen en kijken wat jij het beste vind klinken/passen. En om andermans mening vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is heel simpel hoor^^, je wilt een bandje beginnen right? een goede band speelt niet een bepaald genre maar speelt wat degene goed vind, of goed kan, of wat jullie het fijnst vinden te spelen, en of je heb het geluk dat je een hele nieuwe muziek style ontwikkelt, of je gaat vanzelf naar metal/hardcore rock/punk, of komen er nog allemaal invloeden bij,

verder een metal hardcore gebruik je meer lage tonen en bij een rock/punk zal je eerder hogere akkoorden gebruiken en met meer "kleur" aangezien rock gewoon rock isXD enne punk gewoon vrijheid en metal is meer donkerder en dieper liegender en ik kan zo heel veraal houden.. maaaaar

waar het op neer komt, voor een bandje hoef je niet te weten welke style je bent je bent gewoon je eigen en meestal kan je dat niet vast leggen in het een of het ander

(ik praat geen onzin ik heb in 3 bands gezeteXD)

en als je het echt heel graag wilt weten speel gewoon een paar keer voor die hard metalheads en voor punkers =p

successs
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord!