hoe kiezen ze een drummer uit?

bij een gitarist kan je nog letten op hoe hij het speelt ( gevoel enzo) maar bij drummen kan je er niet echt gevoel in leggen.

Toegevoegd na 9 minuten:
oke, je kan er wel gevoel in leggen. maar het zal per drummer niet heel anders klinken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je nog niet voldoende drummers met elkaar vergeleken ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
good point hippo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik drum nu 6 jaar. Ik heb genoeg drummers gehoord

Het beste antwoord

De drummer (drumster) moet natuurlijk op hetzelfde niveau zitten als de andere bandleden.
De drum is als het ware de basis van de band, omdat deze het ritme en het tempo aangeeft. Als de drum stil valt, valt al snel de rest ook stil.
Je moet als drummer ook dúrven spelen. Sommige kunnen goed drummen, maar slaan heel voorzichtig, waardoor er geen pit inzit.
Er zijn verschillende criteria natuurlijk, dit zijn er enkel een paar.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
drumster kan natuurlijk ook :p

Andere antwoorden (6)

Zeker kun je wel gevoel in drummen leggen!!

Heel belangrijk bij een drummer is goed ritmegevoel. Meestal bepaalt de drummer het ritme/tempo voor de rest van de band. Dat moet dus wel perfect zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo kun je er geen gevoel in leggen? Er bestaan hele subtiele drummers maar je hebt ook "houthakkers" die alle subtiliteit missen.
Verder zal de technische vaardigheid belangrijk zijn:
kan hij alleen een 4 kwarts maat slaan of beheerst hij de ingewikkeldste ritmes.
Dan kan je ook nog kijken naar zijn instrumentarium: is het een goedkope verzameling potten en pannen of neemt hij een top drumstel mee naar de band.
Als laatste wil ik nog noemen dat de persoon moet passen in de band, er zijn nog talloze andere criteria te noemen!

Gr. Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar zijn drumstel kijkt, kijk je dan niet meer hoeveel geld hij heeft?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen, maar bedenk dat de ware liefhebber meer geld in z'n hobby steekt dan een prutser.
Iedereen klinkt anders die een instrument bespeelt. Of het nu gitaar, viool, orgel of wat dan ook is.
Laat een drummer een partij van Jeff Porcaro spelen en hij klinkt niet zoals Jeff.
Voor mij zijn de drummer en bassist de belangrijkste personen van een band. Als één van die twee hapert, krijg je nooit een goeie band.
Dus men zal altijd een drummer kiezen op zijn ritme vastheid en gevoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah... dat zie ik niet vaak, dat iemand Jeff als voorbeeld neemt... wat mij betreft de drummer aller tijden!
het hangt er ook vanaf hoe je de stokjes vasthoudt, het klinkt misschien raar maar er is een bepaalde manier om je stokjes juist vast te houden waardoor de slag ook heel anders klinkt. je moet ze vasthouden tussen je duim en wijsvinger en ze niet te stevig vasthouden zodat ze terugspringen als je slaagt hebben ze mij verteld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, ik drum al 6 jaar ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ah :P okeej
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al 6 jaar drumt dan kijk ik erg op van je vraag...
Je kunt kijken naar bijvoorbeeld:
Hoe goed de drummer eigenlijk is. Qua snelheid, gevoel voor ritme enz.
Ook moet het natuurlijk klikken met de rest van de band.
En het kan per drummer wel anders klinken qua bijvoorbeeld stijl en stemming van het drumstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ritme natuurlijk en hoeveel fouten hij maakt.
Welke ritmes hij kan spelen en hoeveel hij er uit zijn hoofd kent.